Lördag

Dagen började tidigt, kl 07 väckte Fisan mig och kunde då inte låta bli att väcka Lillan med, för skulle hon upp skulle syrran det med tydligen:P
Vid 11 mötte vi upp flickornas pappa vid sjön för att först mata fåglarna sedan en fika och så blev det lite pappa-dotter lek i parken medans lillan och jag gick upp mot Norråsa och hämtade en lampa och sen tillbaka.
Då hade så klart en blöja nr2 inträffat så vi tog oss hem till oss alla fyra, lite gos med barnen och sedan begav sig J hem till sig.

Eftermiddag/ kväll har sedan runnit på med mat, lek och skorvmedel på flickorna!
men mest var det Fisan för hon hade mycket, har inte hjälpt så idag öste vi på med babyolja och kammade med.
Lillans tog jag med endast babyolja för hon hade så lite än.

Lillan sitter nu stunder i matstolen, men maten är ingen favorit!
Banan och gröt är testat men hon klöks och spottar, och flaskan är ju ingen favorit, det vänder snabbt, från att vägra bröstet i stort sett helt i fyra dagar till att tvärvända!
Ett litet besök fick Lillan av sin farmor för några kvällar sen som kom med lite kläder och en jätte fin barbapappafilt (TAck så mycket!) gjorde ett litet försök med att ge henne flaska med men icke!!
Men skam den som ger sig, så nu varvas det flaska och bröst, bröstet vinner ju i det stora hela men lite sväljs ju från flaskan även om mycket spottas ut!
Men jag har 130ml i brösten och Lillan är inte riktigt nöjd, så lite flaska hade inte skadat på det Lilla matvraket!!

Igår fredag tittade vi upp på Öppnaförskolan där det bjöds på våfflor (pannkakor som fisan säger) och lite lek med de andra barnen, var även på UngaF i torsdags eftermiddag där vi även där fick våfflor, MUmma!

Här hemma görs det framsteg från Lillan, det vänds på sekunder från rygg till mage sedan så snurras det runt som en klocka, det har börjats dra sig framåt, små "ålningar" och MYCKET mera vaket det är bara små power napar (stavning?) på dagarna på max 30 min så hon går i syrrans spår med att vara aktiv men de sover ju nätterna så jag är tacksam:)

Nu är de tre första "klasserna" inbokade och jag börjar from nästa torsdag att jobba, kommer jobba den veckan jag inte har fisan hemma och bara vara mamma den vecka hon är hemma:)
Skönt att få göra lite annat!

Nä nu blir det lite pumpning eftersom nu lillan kör ett långt sovpass till 05.00 sen blir det en kvällsmacka och sängen!

Trevlig kväll och helg:)








                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0