Fy farao

Lotta på bråkmakaregatan är det här, jag förbannar den som kom på barnfilmer som bara lär ut trots, vad är meningen? Lotta går här hundra gånger om varje dag och idag kom den kloka lilla fisan på att hon hade ju faktiskt en likadan regnrock som lotta så den skulle på och den skulle inte av!! Hon hoppar i soffan och säger "lotta gör så" blöter upp alla disktrasor hon hittar i köket och hänger över bordskanten (detta gör inte lotta i filmen men enligt fisan gör hon det), ställer sig på bordet,hoppar i sängen ja det är bara några av sakerna. Och på detta har hon en svacka av seperations ångest så dagis är det inte tal om,igår tog den femton min innan hon släppte mig och jag lämnade henne gråtandes och idag gick vi lite tidigare till dagis och det tog tio min för henne att gå in och 20min innan jag kunde gå och jag grät så fort jag kom utanför grindarna, där och då hade jag nog velat ta med henne hem igen! Men när jag hämtade så fick jag allt höra att hon hade skrattat lite gott så fort jag gått så de gissade på att hon styr lite,lilla donnan!!! (Men inte bara mig tydligen) Idag blev det att sätta sig under saxen och få håret klippt för mig, lite halvnöjd men det får väl gå! Emme var så snäll och gick en promenad med lillan under tiden, sen förbi "glashuset",konsum och sen hem för en kaffe och sen då hämtade fisan. Sen var det en sväng till biblioteket för att lämna böcker men även låna två med hem! Igår var jag en tur till jönköping för en fika med min SD och min kollega,det var riktigt trevligt:-) imorgon är det dax för byte igen till pappas vecka och på lördag är det lillans allra första natt även hon hos pappa och jag ska fira in min kära vän emme som fyller år och ta en dans på björnholmen! Det är jag nog allt värd;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0