Ren avundsjuka?

Att människor inte kan vara glad för andra utan människan är i sin natur ett djur. Vi mår som bäst när vi lyckas trycka ner andra människor och får de att känna sig hemska,hemska över något de borde få vara väldigt stolta och glada för. Jag var en stolt mamma igår,J var en stolt pappa.Vilka föräldrar vill inte få bekräftelse om att de gjort något gott? att de lyckats en liten bit på vägen? Alla vill vi höra något positivt det där lilla extra som gör att man somnar lite extra gott den kvällen! Alla vill vi bli bekräftade att vi har gjort något bra. Men tydligen får man inte detta,utan när jag skrev ut mitt föregåendeinlägg så får jag att man ska låta en 2åring vara 2år! Egentligen ska jag solla bort en sådan kommentar men till mitt försvar: det är inte så att vi har tvingat våran flicka till en utvecklingsnivå över hennes kapacitet och inte låter henne få vara barn. att få vara barn är det allra allra viktigastei alla människors utveckling. Men man ska oxå som förälder kunna ge barnen utmaningar,lätta sådana när man ser att de klarar mycket. Så är vi som vuxna själva,visst vill vi vidare? Komma en nivå högre! Jag jämför inte vår flicka med andra barn,alla följer sin utveckling sin "kurva" alla blir vi olika individer! Ska jag inte vara stolt över att de gissar på att vår tjej kan bli duktig på matte när hon blir stor? Jag vet inte men det verkar som att vi gör fel i att vara stolta över vårt barn men tillhör inte det alla föräldrars känsla? Självklart finns det saker som vår tjej inte kan saker som hon måste bli bättre på men så är vi alla. Jag tex har varit en väldigt överbeskyddande mamma på både gott och ont,jag höll hårt i denna flicka när hon växte upp vilket resulterade i att hon var klistrad på mig och är ibland lite "feg" till vissa saker. Men om jag nu skulle jämföra barn så skulle jag nog söka hjälp för lillan följer inte exakt som fisan,nej utan jag vet att alla barn utvecklas i sin egent takt. Pojkar utvecklar oftast sin grovmotorik fortare än flickor,alltså de börjar gå tidigare klättra och använda de grova delarna mer,flickor har oftast språkutvecklingen och finmotoriken först men sedan skiljer ju även detta från barn till barn. Varför ska det alltid kastar negativa kommentarer. Varför inte dela våran glädje istället? vi väljer iallafall att vara glada stolta föräldrar efter vårt allra första utvecklingssamtal för våran tjej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självklart ska ni vara stolta ,för det är jag,jag är världens stoltaste farmor till dessa ungar,blir också jätteglad att höra om Theas första utvecklingssamtal.

kram,kram,kram,kram Farmor catarina

2011-04-02 @ 21:24:44
Postat av: Angelica

Självklart ska ni vara stolta! Finns alltid idioter som gillar att gnälla och trycka ner andra, förstår inte att man ens orkar! Promenad till veckan tycker jag! (från ett ämne till ett annat haha) Kram på dig!

2011-04-02 @ 21:25:50
Postat av: Johan

Skaffa lite självinsikt i dina utalanden!

självklart ska man vara stolt för sina barn, vem har sagt att man inte ska det? hitta inte på egna saker om vad jag skrev.



Det du skriver låter så bra, men så är inte verklighetendu du har ju alltid nedverderat andra barn för att framhäva vad dina egna kan.



att jag retade dig för att edvin gick var rent djälvulskap ifrån mig eftersom du alltid diskuterade vad barnen kunde och inte kunde.

2011-04-02 @ 21:42:51
Postat av: JB

Falska människor som är trevliga ena dagen och snackar skit andra, hahaha. vågar dom inte stå upp öga mot öga så är dom i mina ögon inte värda mer är mitt dasspapper..

2011-04-02 @ 21:54:30
Postat av: viola Gunnarsson

Jag om någon som har 12 barnbarn vet att barn utvecklas olika,att Thea är tidig med vissa saker märkte jag direkt,skulle va roligt att träffa den lilla oxå snart, hon blir säkert lika duktig som Thea .Kram från G Mormor.

2011-04-03 @ 10:18:16
URL: http://LisaViolaT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0