Mardrömsresa

Att resa långt med barn kan i sig vara en stor påfrestning,de måste sysselsättas och man måste hålla de vid god stämning. I lördags åkte vi till skåne jag och flickorna och hem i måndags. En resa som tar 3 1/5timme normalt. Men på hemvägen blev vi visade på fel tåg av en tågkonduktör som gjorde att vi kom till en station 7minuter efter vårt tåg till nässjö hade gått. Detta gjorde att vi spenderade 3timmar på stationen i hässleholm!! Och sj vägrade först erkänna sitt fel och jag fick stå för nya biljetter som sen ändrades så att jag endast fick betala min biljett och flickorna fick varsin stol fri. Lillasyster var mesta delen sur över att få sitta still så länge i vagnen och inte krypa runt bland alla människor. Storasyster roade sig med allt och då menar jag allt! Hon tillochmed ställde sig med sin gitarr inne på stationen och sjöng sjörövar fabbe (pippi) för människor som gick förbi. Måste ändå i allt säga att jag är stolt över storasyster som var på gott humör i 7 1/5 timme!! Men jag var en trött mamma när vi väl äntligen kom till nässjö,och trodde att storasyster var lika trött men inte då,mamma ska vi åka tåg var hennes fråga!! Jag kan nu säga att det dröjer länge innan vi åker tåg igen! Till helgen blir det iallafall en liten tågresa för mig till kalmar för äntligen gifter sig malin med sin karl :-) och jag ska bo med barnens pappas mosters fina familj över helgen. Jag är jätte tacksam för allt ni ställer upp med och ser framemot helgen:-) men nu mina vänner (och ovänner) ska jag inta sängen. Mina flickor sover så gott efter en dag i lekparken med vänner och en massa bus! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0