Thea Anna Catarina

   


Om jag säger att graviditeten med Thea var de värsta 10 månaderna i mitt liv så är det inte ens i närheten av sanningen, det var 12 veckor av så mycket kräkande att jag gick ner tre kilo, sen började man gå upp.
Men det där med att man mår "bara" dåligt de första 12 och sen ska man börja må bra? Det stämde inte på mig!
Utan jag fortsatte fram till sista dagen!

Att något så jobbigt kan resultera i något så fint det är så otroligt fantastiskt när man nu ser det i efterhand!



Kl 04.45 på morgonen den 8 Januari 2009 gick då vattnet hemma, och det gick då inte ta miste om att det var vattenavgång utan det sa "splach" över hallgolvet.
Tror att denna morgonen var det jag som var den lugnaste personen av mig och pappa!
kl 05.00 satt vi i bilen mot Eksjö med ett stopp hos farmor till barnen för att hämta BB väskan.
kl06.00 blev vi inskrivna:)
Fick först komma in i ett litet rum där de mätte med en ctg kurva men jag hade lite ojämna värkar ca var 4de minut, men vi fick gå vidare in i ett undersökningsrum där en läkare kontrollerade att det var vatten och hur öppen ja var, o ja det var vatten o 4 cm öppen!
Så vi fick ta oss till ett förlossningsrum och det var på vägen dit jag verkligen fick en föraning om vad som skulle komma!! Den först riktiga värken som satte sig i ryggslutet så jag i stort sett krampade ihop mot golvet!
Efter denna värken minns jag tyvärr inte så mycket av själva förloppet för det gick väldigt fort och intensivt!
Jag fick lustgas och ryggmärgsbedövning sattes 1 timme innan Vår tös såg ljuset!
Jag hann aldrig öpnnas 10 cm utan lilltösen ville ut fort, så när det var tre cm kvar var det bara att krysta!

Kl 11.54 efter 5 timmars förlossning kom vår Thea!

 



Efter några timmar och efter jag blivit sydd 4 stygn så fick vi ett rum på BB och jag fick ducsha och andas ut;)
På BB rullade tiden på och allt såg bra ut, på kvällen kippade Thea efter luft och vi fick ringa efter personal men det var bara lite fostervatten kvar så fick lägga henne på sidan resten av kvällen.

  
Dagen efter blev vi utskrivna vid 12 efter att en barnmorska och läkare gjort "sista" kontrollen.

En av de två absolut bästa, tuffaste, mest smärtsamma men absolut mest fantastiska dagarna i mitt liv <3

  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0