Ersättningsflaska

Angelica
Berätta gärna om ersättningsflaskan funkade :) BM frågade nämligen mig om min mjölk om kvällarna då C vaknar ganska ofta men det är ju så svårt att veta :P


Svar: förra veckan verkade aldrig lillan riktigt nöjd eftermiddag/kväll utan hon ville tutta en gång i timmen och nätterna var det nästan konstant hela tiden varenda natt. Jag tog upp detta med bvc i fredags och fick då veta att mjölken blir tunnare och mindre på eftermiddag/kväll, något som jag gärna hade velat veta tidigare. Hon rådde mig till att ge henne en liten flaska 30-60ml innan sista kvällsamningen! Vilket jag gjorde direkt i fredags och då sov hon genast nästan hela natten igen! Jag började med 30ml men igår fick hon 65 ml och sov från 20-05.45,så det var helt enkelt maten det hängde på :-) börja med lite och sen lägg på så man börjar mjukt för de. Men jag går upp en gång på natten med och pumpar så jag håller igång mjölken även natten! Alla andra mål ammar jag:-) kram på dig♥


Denna fina snuttefilt fick vi av Carro & Niklas och detta är M mys/amningsfilt.
Lägger om henne och täcker över huvudet så det blir lite varmt och mysigt för henne när vi ska ha "våran" lilla stund.
Det märks verkligen att hon tycker denna är "lugnande" och mysig för hon slappnar av direkt!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ååh det låter ju superskönt! Haha drömmen att bara behöva gå upp 1 gång per natt! :P Här blir det minst 3 gånger, och så har hon en vaken period mitt i natten också, huhu. Hoppas det vänder snart!

2011-03-01 @ 18:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0