Söndag


Barnen sover och jag har städat av och nu intagit soffan!
Fisan har trotsat sig igenom dagen tills hon fick veta att pappa Och farfar skulle komma då ändrades humöret.
Natten tills idag har varit skit, Fisan har hostat och hostat och hostat och inte velat ligga i sitt eget rum men absolut inget hostande på hela dagen idag (?!) och hostandet gjorde att Lillan inte sov så djupt inatt:(

Iallfall så ranndagen på, det blev kväll och Fisans efterlängtande besök kom.
Meningen var var att hon skulle stanna med pappa och Lillan i lägenheten så skulle jag och farfar åka och hämta en tv men det ville hon följa med på.
lite blyg var hon dit vi kom dit men hon fick sin "stoa" (stora) tv så hon var allt nöjd haha.
den stora "stora tvn" var till vardagsrummet, Fisan har en egen på sitt.

När vi kom tillbaka hem hade Lillan nästan slått igen ögonen i pappas knä, men tittade upp när vi klev in så sen var det vaket en timme till  vilket var tur för annars hade hon somnat liiite tidigare än vanligt och inte riktigt mätt i magen så då hade det första sovpasset nu antagligen inte blivit så långt som vanlig!

Fisan har idag varit riktigt duktig, flaskan har tagits bättre och jag har fått pumpa mer för bröstet det har endast behövts några gånger vid lite tröst under dagen så det går framåt,hon är ju ändå fem månader nu snart så nu
jobbar vi sakta mot flaska och bröstet endast morgon och kväll/natt tills ett årsdagen sen skippar vi även det:)
Bara snälla börja ta napp!

 
 


Min stora fina duktiga tjej kan nu skilja på färgerna gul, röd,blå och rosa:)
Hon har även snappat upp på dagis hur man tecknar gul, röd och blå.
Även hur man tecknar elefant:)
Hon kan hon och jag tycker det är kul eftersom man själv läst teckenkommunikatin så nu tecknar vi lilla snigel när vi sjunger! Tänk vad barn är lättlärda!!
jag är stolt varje dag för denna fina unge, tänk att jag har fått vara delaktig i skapandet av henne!
det är kärlek det!
♥ så med all hennes trots så är hon ändå bäst, en av de två bästa som jag får se växa upp ♥


  

                                                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0