Fredagen den 13e

Är det på fredag. För min del hoppas jag att fredagen den 13e blir en turdag. Läkarsvaren har kommit och ska på fredag träffa en läkare för information och blodprov inför en operation som sker inom en månad. Jag har en tumör på äggstocken och i nuläget vet de inte om den är godartad eller elakartad bara att den har en framfart och att jag har någon form av spridning även utanför äggstocken.. Något utom kvede var det inte utan vid en cancer så producerar kroppen ett gulkroppshormon som vid en graviditet får ett embryo att växa och det är även denna gulkroppshormon som ger en tumör "näring" att växa. Om jag nu förstått rätt! Mycket som snurrar. Men i slutändan blir det nog bra. Man klarar ju sig utan en äggstock eller två...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0